Translate

Z MYŚLĄ O KIM STWORZYŁAM I PISZĘ MÓJ BLOG "KORFU MOJA PRZYSTAŃ"

 W moim codziennym planie dnia jest kontakt z czytelnikami mojego  blogu i mojej strony na facebook-u. Cieszy mnie bardzo, że liczba czytelników mojego blogu z dnia na dzień wzrasta. Moje artykuły czytają ludzie różnego wieku i  różnej narodowości bo można czytać moje artykuły w różnych językach zmieniając na blogu język z polskiego na inny przez Was wybrany. 




Cieszy mnie, że wśród czytelników są ludzie z całego świata, z Australii, z Ameryki, z Japonii, z Anglii, a nie tylko z Polski. 

Kiedy zdecydowałam się przejść na wcześniejszą emeryturę nie chciałam zerwać kontaktu z turystyką w branży której pracowałam na Korfu przez 35 lat. Po prostu po tylu latach mam turystykę we krwi.  Potrzeba kontaktu z ludźmi i miłość do Korfu gdzie mieszkam z rodziną od ponad 40 lat spowodowała narodzenie się tego pomysłu o pisaniu tego blogu. Po tylu latach pracy w branży turystycznej zdobyłam wielkie doświadczenie i szaloną ilość informacji o tej wyspie, która nie chciałam by poszła na marne  i którą chciałam się z Wami podzielić.  Mówię też o tym na moim filmiku tutaj: 

https://www.facebook.com/watch/?v=296297102462267

Poniżej opisuje grupy czytelników do których skierowany jest mój blog. Powodów jest i było wiele. Lubię przelewać moje myśli i doświadczenia " na papier" i dzielić się nimi.

1) Po pierwsze pomyślałam o wszystkich Polakach , którzy myślą o wakacjach na Korfu.  Moje informacje z codziennego życia na stałe na tej wyspie  mogą być Wam przydatne, bo znam to miejsce od strony mieszkańca tej wyspy i żyję tutaj przez cały rok. Początkowo myślałam tylko o czytelnikach z Polski lub o Polakach mieszkających za granicą kraju. Okazało się jednak, że możliwość automatycznego tłumaczenia moich artykułów na moim blogu przez google znacznie poszerzyła zakres i liczbę czytelników mojego blogu. 

Sądzę, że przed przyjazdem na wakacje na Korfu warto jest poznać tą wyspę, by wiedzieć gdzie będziecie spędzać swój urlop. Przyjeżdżając na wakacje do Grecji po pierwsze chcecie mieć dobrą pogodę, dużo słońca, ciepłe morze i wspaniałe greckie posiłki, ale nie tylko. Bo  każde miejsce w Grecji ma swój charakter i swoje tajemnice.
Byście lepiej poznali Korfu podaję Wam wiele informacji o tej wyspie w artykułach z serii CO WARTO WIEDZIEĆ O KORFU (jest tych artykułów ponad 50). Dodatkowo w artykułach z serii WAKACJE NA KORFU opisuję Wam wszystkie najpiękniejsze miejsca na wyspie i podaje wiele praktycznych rad byście mogli  zorganizować niezapomniane wakacje na Korfu nawet przybywając tutaj indywidualnie. W artykułach z serii PLAŻE NA KORFU opisuję Wam wybrzeża wyspy i plaże tam znajdujące się byście wybrali zakwaterowanie w najlepszym dla siebie miejscu. W artykułach z serii OSADA TURYSTYCZNA opisuje te najbardziej popularne turystycznie miejsca na wyspie. Dając po prawej strony blogu hasło ZAKWATEROWANIE , HOTEL, TURYSTYKA NA KORFU. Tam poczytajcie artykuły na te tematy. A na moim blogu macie dużo do czytania.

Nadmienię jednak, że sama NIE ZAJMUJĘ SIĘ rezerwacją hoteli czy apartamentów na Wasze wakacje. Mam też zasadę nie polecania konkretnych miejsc zakwaterowania o co często mnie prosicie.

2) Pomyślałam o wszystkich, którzy interesują się codziennym życiem w Grecji. Na moim blogu macie serię artykułów ZWYCZAJE NA KORFU  w których opisuję Wam zwyczaje mieszkańców wyspy w ciągu całego roku, ludzi w różnym wieku, żyjących w różnych miejscach na wyspie. Bardzo często przyjeżdżając tutaj na wakacje o to się pytacie i tą, nie tylko turystyczna strona wyspy interesujecie się. Potwierdzeniem tego jest to, że często rezerwujecie na wakacje domy daleko od ośrodków turystycznych zaszyte w gajach oliwnych lub znajdujące się w typowych małych wioskach na Korfu. Opisuję też wiele ciekawych , nie turystycznych wiosek na wyspie gdzie moglibyście spędzić ciekawe wakacje. Są one umieszczone w serii artykułów CIEKAWE WIOSKI KORFIAŃSKIE.

3) Pomyślałam o wszystkich, którzy po wakacjach na Korfu myślą poważnie o kupnie domu na tej wyspie i przeniesieniu się tutaj na stałe lub na wiele miesięcy letnich. Obecnie wiele osób pracuje zdalnie, przez internet i pragnie zmienić swoje życie przenosząc się do cieplejszego kraju by mieszkać i żyć inaczej, bliżej natury, lepiej jakościowo. Takie artykuły znajdziecie w serii DOMY lub NIERUCHOMOŚCI gdzie znajdziecie podstawowe informacje na ten temat.

I tutaj pragnę wyraźnie nadmienić,  że biura sprzedaży domów czy nieruchomości nie posiadam i tym tematem nie zajmuję się. Są na wyspie specjalne biura zajmujace się tą dziedziną i  niestety nie znam żadnego z polsko - jezyczna obsługa. O ile wiem do dnia dzisiejszego takiego tutaj nie ma.

4) Pomyślałam o miłośnikach przyrody, dla których ta wyspa jest Rajem. Korfu jest zielone przez cały rok i jest to wielki ogród botaniczny Europy z wieloma gatunkami roślin, które gdzieindziej już wyginęły. Artykuły o tej tematyce znajdziecie w serii PRZYRODA NA KORFU. 

5) Pomyślałam o miłośnikach kuchni greckiej. Osobiście lubię dobre jedzenia, ale lubię też je sama gotować! Przyjeżdżając żyć na Korfu z mężem Grekiem od początku chciałam nauczyć się gotować wszystkie greckie potrawy. Stopniowo zostałam specjalistką w tej dziedzinie. Moje koleżanki Greczynki z Korfu często mówią, że mogą się wiele ode mnie nauczyć i często proszą mnie o moje przepisy w których łączę elementu greckiej i polskiej kuchni. Na moim blogu znajdziecie bardzo dużo moich przepisów na greckie dania tak jak ja je gotuje i przepisy na typowe korfiańskie dania, które warto skosztować w czasie wakacji na tej wyspie. Jest ich dużo w serii artykułów KUCHNIA GRECKA I KORFIAŃSKIE PRZYSMAKI.

6) Pomyślałam o przekazaniu Wam cech mentalności greckiej, którą przesiąkłam żyjąc tutaj na stałe z rodziną ponad 40 lat.

Jak wiecie " co kraj to obyczaj" i ludność każdego  kraju ma swoje specyficzne cechy charakteru i odmienną mentalność. Od zawsze lubiłam analizować sposób myślenia i postępowania ludzi. Żyjąc na Korfu tyle lat często byłam zaskoczona ich innym podejściem do życia. Z początku był to często dla mnie szok, z czasem sama tym przesiąkłam, pokochałam i zmieniłam sama swój sposób patrzenia na życie.  Myślę, że warto o tym poczytać, bo wielu z Was przyda się to by polepszyć własne życie i pod innym kątem spojrzeć na życie by żyć i czuć się szczęśliwym. Jeśli Was to interesuje czytajcie moje artykuły z serii CZEGO MNIE ŻYCIE NAUCZYŁO lub DZISIEJSZA GRECJA.

7) Postanowiłam opisać Wam moją historię życia na tej wyspie. Bo wielokrotnie pytacie się jak ja się na tej wyspie znalazłam przed tyloma laty i jak się tutaj żyje. Dodatkowo moje historie i przygody w czasie zaklimatyzowania się w nowym miejscu, z inną zupełnie kulturą są też bardzo ciekawym tematem, który wielu z Was interesuje. Są one szczególnie interesujące bo pochodzą z okresu  sprzed internetu, z okresu kiedy na wyspie byłam trzecią mieszkającą tutaj na stałe Polką. Dla wielu z Was to już historia, ale ciekawe jest jak to kiedyś tutaj było. Te artykuły znajdziecie w serii artykułów TO I OWO O MNIE, PIERWSZE LATA NA KORFU

8) Chcę mieć  kontakt z czytelnikami mojego blogu.

 Zakładając dodatkowo poza blogiem stronę na Facebook-u o tej samej nazwie pragnę mieć kontakt z Wami na co dzień. Z wieloma z Was pije w tym samym czasie poranną kawę i dzielimy się między sobą serdecznymi pozdrowieniami. To jest bardzo miłe!  Dodatkowo codziennie na tej stronie umieszczam  wybrane przeze mnie artykuły z mojego blogu, które często mają do czynienia z aktualnościami tego dnia czy okresu życia na wyspie. Dostając od Was wiele listów z pytaniami staram się codziennie umieszczać na tej stronie artykuły będące odpowiedzią na Wasze pytania. Dodatkowo jeśli pytacie się o coś innego czego nie napisałam w jakimś moim artykule, piszę nowy w odpowiedzi na te Wasze nowe  pytanie. Wasze pytania to dla mnie  świetne źródło nowych tematów na moje nowe artykuły. Tak więc nie zwlekajcie pytać się o to co Was odnośnie tej wyspy interesuje.

Oczywiście tak jak mówię w powyżej zamieszczonym filmików  nie proście mnie o polecanie konkretnych hoteli czy pokoi , o ceny konkretnego zakwaterowania, o firmy i ceny wypożyczenia  samochodów, czy transfery z lotniska, itp.

 Ja już się tym nie zajmuję!!!

Jest już na wyspie nowsza generacja Polek, mieszkająca na wyspie i zajmującą się tym zawodowo. Dużo praktycznych rad , cen i opinii hoteli znajdziecie na FB na stronie KORFU RAJ WAKACYJNY - polecam. Wycieczki po polsku polecam organizowane przez biuro SAŁATKA PO GRECKU.

I tutaj nadmienię , że sama wycieczek prywatnych lub grupowych po wyspie już nie prowadzę. 

9) Myślę o wielu przemiłych czytelnikach mojego blogu z którymi nam na co dzień kontakt. 

Mój blog dał mi możliwość kontaktu z wieloma ciekawymi ludźmi. Jestem już kobietą dojrzałą i doświadczyłam wiele w moim życiu. Lubię dzielić się moimi przemyśleniami i doświadczeniami z innymi. Z wieloma osobami dyskutuję na różne tematy właśnie na mojej stronie na Facebook-u. Są też czytelniczki mojego blogu, z którymi mam kontakt prywatny i dyskutujemy razem na nurtujące nas tematy. Z wielką radością mogę powiedzieć, że moje rady i przemyślenia  pomogły wielu z Was zmienić sposób myślenia o życiu, jakości życia i zaczeliście patrzeć na swoje życie pod innym kątem. Bardzo miłe są maile w których dziękujecie mi na tego typu artykuły z serii CZEGO MNIE ŻYCIE NAUCZYŁO, ŻYCIE, PRZEMYŚLENIA. Są też osoby, którym moje artykuły z tej serii pomogły przetrwać bardzo trudne chwile czy nawet okresy ich życia, pomogły uwierzyć w siebie i iść do przodu z wiarą o lepsze jutro. Dziękują mi za to i osobiście bardzo sobie to cenię, że mogłam w ten sposób komuś pomóc. To dowodzi, że pisanie artykułów na moim blogu nie tylko przynosi mnie samej radość ale pomaga innym.

10) Zwracam się też do kobiet w różnym wieku.  Na moim blogu umieszczam też artykuły z praktycznymi poradami dla pań dotyczącymi naszej urody, naszego gospodarowania w domu czy  pierwszej pomocy w różnych przypadkach. Takie artykuły znajdziecie w serii COŚ DLA KOBIET lub PRAKTYCZNE RADY.


Ufff. Dość dużo się tego nazbierało.

 Czytając artykuły z poszczególnych podanych powyżej  serii artykułów macie możliwość po pierwsze przeczytać te, które Was najbardziej interesują. Ja z mojej strony dziękuję wszystkim czytelnikom mojego blogu za Waszą obecność i obiecuję, że nadal z tą samą pasją będę nadal pisać artykuły na moim blogu. Jeśli macie jakieś tematy, które Was interesują, a na moim blogu nie znaleźliście artykułów, które je poruszają napiszcie do mnie o tym. W ten sposób i Wy pomagacie mi znaleźć nowe tematy dla moich artykułów. 

Na koniec chcę podkreślić,  że na moim blogu podaję Wam wiele ogólnych informacji o wyspie byście ją poznali i wiedzieli jak się tutaj poruszać. To z pewnością pomoże Wam zorganizować sobie swoje wakacje na Korfu. 

Proszę nie miejcie mi za złe,  że nie mam czasu spotykać się z Wami by porozmawiać o Korfu. Codziennie w sezonie wiele czytelników mojego blogu prosi mnie o to.  To jest bardzo miłe,  ale praktycznie nierealne. Przez wiele lat mojej pracy w turystyce moje życie w sezonie było związane z turystami przybywającymi tutaj na wakacje. Obecnie , po przejściu na emeryturę cieszę się latem na Korfu i cenię sobie moje PRYWATNE życie. W czasie wolnym odpowiadam Wam w miarę szybko na Wasze pytania. Jest mi bardzo miło jak przypadkowo spotykam Was gdzieś na wyspie i krótko rozmawiamy sobie. Jest Was na Korfu na wakacjach coraz więcej!!!

Bardzo możliwe, że w przyszłości określę dzień , godzinę I miejsce na Korfu gdzie będziemy mogli spotkać sie razem,  porozmawiać I poznać się. Obecnie jednak cieszę się  moimi prywatnymi wakacjami na Korfu o czym przez wiele lat pracy marzyłam. 

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuje! Fantastyczny blog. Nie tylko z powodu bogactwa informacji o Corfu i Grecji, ale takze wielu uniwersalnych zyciowych spostrzezen.

    OdpowiedzUsuń