Translate

CIASTO CYTRYNOWE

Mam zasadę, że u mnie w domu zawsze znajdzie się jakiś dodatek do kawusi mojej roboty. W domu w górach ciągle ktoś do nas zagląda. Poza tym lubię gdy pijemy tą nasza drugą kawusię z jakimś słodkim dodatkiem.
W okresie lata robię różnego rodzaju ciasta na zimno, czy z galaretką. W zimie wprowadzam tutaj zmiany, by nie było nudno i by mieć do kawusi coś pasującego do zimowej atmosfery.

Są to albo dietetyczne ciastka na które przepis znajdziecie tutaj 

https://korfumojaprzystan.blogspot.com/2017/12/moje-dietetyczne-ciasteczka-do-kawy.html

albo nie za słodkie ciasto cytrynowe.



Nie jest to nic specjalnego, ale zawsze to coś do kawusi robione przeze mnie z cytrynami z naszego ogrodu.

W Grecji wyroby gospodyni domu zawsze są wysoko cenione!

Przepis jest łatwiutki i szybki do wykonania. Osobiście robię to ciasto w dwóch foremkach na chleb tak by łatwo można było kroić porcje do kawy.

Do zrobienia tego ciasta potrzebujemy:

- 1/2 kg mąki białej;
- 1 1/2 szklanki cukru;
- 1 szklankę oliwy z oliwek lub 1 neovitam;
- 4 jaja;
- łyżkę stołową z górką proszku do pieczenia;
- 1 filiżankę soku z cytryny;
- utartą skórkę z jednej cytryny;
- 2 szczypty proszku waniliowego.

O ile nie macie własnych cytryn przed utarciem skórki trzeba ją dobrze umyć ciepłą wodą!

Wszystko to wrzucamy do miksera i miksujemy na około 5 minut.

Przygotowujemy dwie foremki lub jak wolicie jedną większą szerszą.  Smarujemy ją oliwą lub masłem i posypujemy odrobiną mąki, której nadmiar wystukujemy i wyrzucamy.

Nastawiamy piekarnik na 180 C i  wkładamy ciasto do ciepłego piekarnika  na 1 godzinę i 15 minut.

Ciasto jest gotowe do jedzenia po pół godzinie. Chodzi o to by ostygło i by można było je lepiej kroić.

Tak szybko i łatwo można zrobić prosty, domowy dodatek do kawusi.



Jest to też świetne ciasteczko na drugie śniadanie dla Waszych dzieciaków czy wnuków do przedszkola czy szkoły!

Ja osobiście lubię też je jeść na kolację w zimowe wieczory jako dodatek do kubka ciepłego mleka.

By ciasto było smaczniejsze i by nie wysychało proponuję kiedy zupełnie wystygnie zawinąć je w folię kuchenną i włożyć je do lodówki. W ten sposób jest zawsze wilgotne i zachowuje intensywny zapach cytryny.

SMACZNEGO !

1 komentarz: