Translate

SOS MUSZTARDOWY Z KURĄ LUB INDYKIEM

Dzisiaj przygotuję na obiad sos z musztardą.
Nie należy on do ulubionych mojego męża bo jako typowy mieszkaniec Korfu on uwielbia wszystkie sosy na czerwono, w sosie pomidorowym. Ja jednak jestem za zmianami i różnorodnością w kuchni i tak dzisiaj będzie na obiad sos na biało.


Jedyną potrawą którą mój mężuś uwielbia z białym sosem to SOFRITO, typowa korfiańska potrawa na którą przepis macie tutaj:


By przygotować naszą dzisiejsza potrawę potrzebujemy:



- filet z kurczaka lub indyka;
- dużą posiekaną cebulę (nie zmiksowaną, bo wtedy nie jest tak słodka);
- zielona posiekana cebulkę;
- 1/2 filiżanki oliwy z oliwek;
- 2-3 łyżek musztardy;
- sól i pieprz do przyprawy ( o ile macie dodajcie też szczyptę oregano);
- 1/2 filiżanki białego wina ( o ile macie);
- łyżkę miodu;
- pietruszkę;
- filiżankę wody.

Ja używam częściej indyka bo lubię z niego też zrobić pyszne kotlety, które też często jemy.

Po pierwsze na patelni podsmażamy na oliwie na złoty kolor cebulę. Następnie dodajemy filet z indyka i obsmażamy go na wolnym ogniu na dwie strony posypując solą, pieprzem i oregano. Uważamy by w tym czasie nasza cebula się nie spaliła. Polewamy to winem i zakrywamy pokrywka na chwilę . Później dodajemy do tego zmieszaną z wodą musztardę. Ja nie używam śmietany w mojej kuchni bo po prostu jej w Grecji nie mamy. Możecie zamiast wody użyć śmietanę i wtedy sos będzie bardziej gęste , ale jednocześnie bardziej tłusty i kaloryczny. ale w tym przypadku nie dodawajcie wina.
Wersja z winem i wodą jest bardziej "grecka".

Dusimy to wszystko razem na wolnym ogniu przez kilka minut. 
W tym samym czasie gotujemy nasz brązowy ryż, który będzie dodatkiem do dania.

Przed podaniem do sosu dodajemy trochę pietruszki. Nasze danie podajemy z zieloną sałatką. Jak chcemy posypujemy tak podane danie dodatkową pietruszką i świeżo mielonym czerwonym pieprzem by dodać trochę innego koloru i smaku. 



SMACZNEGO !!!

1 komentarz:

  1. Witam😄proszę odpowiedzieć dlaczego Grecy nie uzywają śmietany?Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń