Translate

OWIECZKA Z KARCZOCHAMI - FRYKASE.



W Grecji mamy dużo pysznych dań w których wykorzystujemy wiele tutejszych warzyw i mięso z owieczki .
Jedno z najbardziej popularnych to FRYKASE, czyli owieczka gotowana w garnku z warzywami polewana ubitym jajkiem z cytryną .

Ja podam Wam inny, mój przepis na coś podobnego, ale trochę mniej tuczącego .
Dzisiaj zebrałam z ogródka moje pierwsze karczochy i tak  zdecydowałam się zrobić to pyszne danie z tego co mam - wszystko świeże , pachnące i prosto z ogródka.



To czar gotowania w Grecji !

Wychodzimy do ogródka zbieramy co mamy i przygotowujemy coś pysznego do jedzenia.



Co jest mi potrzebne do zrobienia mojego dania:

- kilka karczochów;
- kilka kawałków mięsa owieczki ( najlepiej z żebrami bo  wtedy nie są za bardzo tłuste);
- cebula młoda i główka starej;
- wiązankę dzikich warzyw ( z ich braku w Polsce możecie to zastąpić zieloną sałatą )
- wiązankę koperku;
- 3-4 ziemniaków średniej wielkości;
- oliwa z oliwek ;
- 1 cytryna;
- sól i pieprz do smaku.

Po pierwsze obieramy karczochy i wkładamy je potarte cytryną do wody by nie ciemniały.

Następnie przygotowujemy mięso.
O ile kawałki owieczki , które macie mają dużo tłuszczu wrzucamy je na kilka minut do wrzącej wody by obniżyć ilość tego tłuszczu w naszej potrawie. Ja właśnie tak zrobiłam , bo lubię by moje dania nie były bardzo tłuste. O  ile chcę mieć więcej tłuszczu oblewam gotowe danie świeżą oliwą z oliwek - co jest zdrowsze i lekkostrawne.

Do rondelka wlewamy na dno oliwę z oliwek, wrzucamy mięso i smażymy je z dwóch stron. Dodajemy pokrojone na kawałki ziemniaki i smażymy je na złoty kolor. Następnie dodajemy drobno pokrojoną cebulę , pokrojone na połowę karczochy , dolewamy troszkę wody i dusimy wszystko przez pół godziny.

Następnie dodajemy drobno pokrojone dzikie warzywa ( zieloną sałatę) , drobno pokrojony koperek i wszystko razem ponownie dusimy dodając pod koniec  sok z jednej cytryny. Często by mieć bardziej intensywny zapach cytryny po prostu trzemy  trochę skórki z cytryny. O ile jednak kupujecie cytrynę ( ja zrywam ją z ogródka) musicie bardzo dobrze ją umyć mydłem i szczoteczką by uniknąć ewentualnej chemii  którą może być spryskana.

Danie jest  wiosenne i pachnące. Można je szybko przygotować - co też dla wielu Pań jest istotne.

Życzę smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz