Translate

PIECZONE WARZYWA Z MIĘSEM ( NP. Z OWIECZKĄ)


W czasie 40 lat mieszkania  na Korfu nauczyłam się bardzo dobrze gotować po grecku by zadowolić całą grecką rodzinę . W wielu jednak przypadkach różne greckie dania zmieniam w mój sposób tak by były inne i w wielu wypadkach smaczniejsze.

Tak się dzieje w przypadku greckiego dania BRIAMI . Są to pieczone w piekarniku grubo pokrojone różnego rodzaju warzywa - cukinia, papryka, pomidory, bakłażany, cebula, ziemniaki , połączone z dużą ilością przypraw , koperkiem i oczywiście oliwa z oliwek.



Briami to typowe letnie greckie danie , lekkostrawne - idealne na upały greckie . Przy okazji wszyscy ci którzy mają własne ogródki i w tym samym czasie wiele warzyw mogą je świetnie w ten sposób wykorzystać przygotowując tą letnią potrawę. Jest to też smaczne danie dla tych , którzy nie jedzą mięsa !!

W mojej greckiej rodzinie mam wiele osób , które lubią dania mięsne w jakimś ciekawym połączeniami . Tak przepis na Briami zmieniłam i często go robię trochę inaczej dodając kawałek mięsa.

W tym przypadku też wykorzystuję wszystkie warzywa z mojego ogródka - te które danego dnia zbieram . Dzisiaj pozbierałam dużo cukini . Bakłażany są jeszcze małe , papryki jest jeszcze mało i większą jej ilość zostawiam by  dodawać do sałatek na świeżo , pomidorki są jeszcze zielone.
Do mojego dania z warzywami dodaje również mięso. Mogą to być kotlety schabowe, kawałki kury lub żeberka baranka. Wszystko zależy od tego co macie w lodówce i co  bardziej lubicie Wy i Wasze dzieciaki.

By przygotować moje danie potrzebujemy :




- cukinię pokrojoną na grube kawałki;
- paprykę pokrojoną na pasemka;
- ziemniaki pokrojone na grube kawałki;
- główkę cebuli pokrojoną na grube pasemka;
- świeżą cebulke pokrojoną na grubsze kawałki;
- marchewkę pokrojoną na kawałki;
- kilka ząbków czosnku;
- origano;
- sól i pieprz do smaku;
- oliwę z oliwek;
- jak macie - pokrojone na grube kawałki pomidory i bakłażany;
- kawałki mięsa do wyboru .

Wszystko oczyszczamy , kroimy i na dużej blasze mieszamy dokładnie z przyprawami i oliwą z oliwek.
Pomiędzy warzywa układamy mięso dodatkowo polewając je oliwą . Nie dodajemy wody !!! Warzywa mają je same w sobie.




Wszystko przykrywamy szczelnie aluminiową folia i wkładamy do ogrzanego piekarnika , który ma temperaturę 180C. Tak to pieczemy przez godzinę . Później zdejmujemy folię i pieczemy w niższej temperaturze raz lub dwa razy obracając mięso by się zarumieniło z dwóch stron .  O ile widzicie , że nie ma zbyt dużo sosu dodajcie też trochę wody .

I to wszystko !!!




To danie często podajemy z kawałkiem cytryny by jej polać sokiem .

Na greckim stole do tej potrawy nigdy nie brakuje też sera FETY.

Smacznego !!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz