Translate

MĄTWA ZE SZPINAKIEM LUB Z HORTA

Kuchnia grecka , korfiańska jest bogata w potrawy ze wszystkiego co pływa. 

To zrozumiałe !!! Tyle wysp, tyle morza wokoło nas. 

Osobiście gotuję wiele potraw z rybami i owocami morza , ale w większości wypadków to łącze z warzywami, których mam tutaj tak dużo w ogródku koło domu, czy pomiędzy krzewami winogron w winnicy - gdzie mam ogrom dzikich warzyw .

Nasz kuzyn wczoraj przyniósł nam przez niego złowione mątwy. Okazja do zrobienia pysznego dania z mątwą. Z ogródka mam boćwina , którą zebrałam oczyszczając sadzoną tam cebulkę i czosnek - wszystko się wykorzystuje - wszystko smaczne , pełne witamin i co najważniejsze świeżutkie.

Osobiście lubię mątwę w sosie pomidorowym z naszymi hotra zebranymi tego samego dnia z naszej winnicy. 
O ile jednak nie macie horta możecie to danie zrobić ze szpinakiem. 


To drugie jest ze szpinakiem i ma więcej sosiku bo tak to lubi mój mężuś.



Do przygotowania dania z mątwą potrzebujemy:




- kilka mątw świeżych lub mrożonych;

- 2-3 wiązek hotra, boćwiny lub szpinaku ( do wyboru). O ile nie macie z ogródka możecie kupić zamrożone lub teraz nawet świeże na rynku;

- 2-3 cebule;

- 2 duże marchewki ( pokrojone w kawałeczki) - do koloru ;

- kilka pomidorów ( pokrojonych w kawałeczki );

- zmiksowane pomidory , które możecie zakupić w puszkach lub w papierowych opakowaniach. Ja korzystam z pomidorów zamrożonych z      mojego ogródka , które świeże zmiksowałam i  połączyłam z kawałkami cukini i papryki - wszystko można dodać ;

- 1 łyżka koncentratu pomidorowego ;

- wiązanka koperku ( ja używam ten dziki z winnicy);

- sól , pieprz i szczypta cukru  do smaku;

- ja dodaje lampę wina czerwonego wytrawnego ( ale to nie jest konieczne).

Po pierwsze przygotowujemy nasze produkty. Czyścimy mątwę, kroimy ją na kawałki. Kroimy na plasterki cebulę i na kawałki marchewkę. 
Na rozgrzana oliwę z oliwek wrzucamy do garnka pokrojoną cebulę i marchewkę. kiedy trochę się zarumienią dodajemy pokrojone w kawałki pomidory i przecier pomidorowy . Gotujemy pod przykrywką .

Umytą pokrojoną boćwina dodajemy stopniowo do garnka ciągle to mieszając . Później ja do tego dodaje wino ( bo mam pod dostatkiem)  i duszę wszystko na wolnym ogniu . Gdy sprawdzimy , że marchewka jest miękka dodajemy do tego pokrojony na drobniutko koprem i pokrojoną na kawałki mątwę. 

Dusimy wszystko przez następne 5-8 minut przykryte pokrywką. Jak zobaczycie , że mątwa zaczyna się bielić to oznacza , że jest gotowa do jedzenia 



Nasze danie jest gotowe - smacznego !!!


PS. Wszystkie owoce morza - mątwa , kalmary itp gotujemy TYLKO przez kilka minut ( 5-8 ) bo inaczej twardnieją. Τa zasada dotyczy gotowania w garnku i smażenia tego wszystkiego.  Pamiętajcie o tym, bo w innym wypadku będziecie jeść mątwę twardą i " gumową".



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz