Translate

DWA MAGICZNE SŁOWA O KTÓRYCH CZĘSTO ZAPOMINAMY



Właśnie wróciłam z plaży. Pogoda rano nie zapowiadała się najlepiej, ale w południe chmury zniknęły i zdecydowałam się na kąpiel. Przy tak dużej ilości słonecznych dni w letnie dni na Korfu robimy sobie czasami przerwy w plażowaniu i kąpieli , kiedy pogoda nie jest super na 100% . Mamy ten luksus wybierania dni na kąpiel bo całe lato na Korfu jest nasze i dni słonecznych wiele.

Ugotowałam na obiad wątróbkę duszoną z cebulką , przygotowałam sałatkę z moich ogórków i pomidorów. popijam nasze wspaniałe czerwone wytrawne wino, łyk po łyku i dumam...

Mój mężuś poleciał na kilka dni do Aten załatwiać pewne sprawy i tak mam więcej czasu dla samej siebie i czasu na rozmyślanie ..... i docenienie tego co mam , a co najważniejsze docenienie ukochanych osób,  które są w moim życiu.

W ciągu ostatnich dni naładowałam się wielką ilością pozytywnej energii , miałam na Korfu moją córkę z lubym , którzy przyjechali tutaj byśmy razem spędzili mile czas i byśmy razem na Korfu uczcili jej urodziny - to był szczególny prezent dla mnie. Moja jedynaczka obchodzi urodziny w sierpniu, miesiącu w którym ja pracuję w turystyce i nie mogę polecieć do Anglii by tam z nią ten dzień spędzić. Tak więc moje marzenie się spełniło - córa była na Korfu i to w dodatku w bardzo ważnym okresie jej życia, bo w ciąży. Będę babcią !!!!!

I tutaj mówię moje pierwsze  DZIĘKUJĘ !!!!

To magiczne słowo , które często zapominamy w naszym codziennym życiu , w gonitwie do pracy, w okresie zmęczenia, codziennych trosk. Jednak zawsze trzeba doceniać to co mamy ....

Trzeba patrzeć się na szklankę wypełnioną do połowy wodą na ta połowę pełną wody  i doceniać to, dziękować za to co mamy w naszym życiu !!!

Często o tym zapominamy, uważając , że to co mamy jest po prostu nasze - na zawsze.... Niestety tak nie jest . Często gdy coś tracimy doceniamy wartość tego co było, a nie jest .

Dlatego codziennie trzeba doceniać to co się ma. Nie mówię o wielkich rzeczach.

Po pierwsze kiedy rano budzimy się doceniajmy to , że jesteśmy zdrowi , że możemy otworzyć oczy i cieszyć się słońcem , kochającymi osobami, które są obok nas, doceniajmy możliwość satysfakcji z wykonywanego zawodu itd itp.

Takie osobiste " codzienne rozliczenia " są bardzo potrzebne byśmy mogli lepiej cieszyć się życiem , każdą przeżytą chwilą , dniem , miesiącem , rokiem.

Bo czas leci , każdy zmarnowany dzień nie wróci - tracimy go na zawsze. Mamy tylko jedno życie - drugiego nie ma!!!!


Poza słowem DZIĘKUJĘ , które sami w duszy mówimy często warto powiedzieć komuś DZIĘKUJĘ .

To proste , tylko trzeba się tego nauczyć. trzeba zostawić często posiadany egoizm i podziękować komuś za coś lub za sam fakt , że ktoś jest obok nas , tak naprawdę , w różnych ważnych czy mniej ważnych chwilach naszego życia.

Często to otwiera nowe możliwości porozumienia między małżonkami, rodzicami i dziećmi , czy współpracownikami w pracy. Bardzo ważne jest docenianie czyjegoś trudu, pomocy, zainteresowania , czy bezinteresownego poświęcenia .

W takich sytuacjach to magiczne słowo wiele pomaga.

Drugie magiczne słowo w naszym życiu to słowo PRZEPRASZAM.

Och , jak często trudno jest to wypowiedzieć , zacina się język, zastanawia nad tym czy warto , czy trzeba??? Często nawet gdy zdajemy sobie sprawę z popełnionego błędu chcemy po prostu o nim zapomnieć , włożyć głowę w piasek - jak struś i to przeczekać.

Tak jednak w życiu nie rozwiązuje się częstych trudnych sytuacji. Trzeba mieć odwagę powiedzieć PRZEPRASZAM i przyznać się do popełnionego błędu - oczywiście z obietnicą zmiany . Bo same słowo przepraszam nic nie znaczy bez  następujących za nim czynami. Na błędach się uczymy , są one nieodłączną częścią naszego życia o ile żyjemy i nie boimy się żyć. Wszyscy popełniamy błędy .

Ile tragicznych chwil można byłoby ominąć w życiu każdego z nas gdyby w odpowiednim czasie i miejscu padło słowo PRZEPRASZAM..... 

Przecież te dwa słowa DZIĘKUJE i PRZEPRASZAM  nic nie kosztują !!!!

Każdy może je używać , a często się przed tym bronimy . Dlaczego tych słów nie doceniamy - używając je częściej nasze życie mogłoby być o wiele piękniejsze. Zastanówcie się sami nad tym.....

Może sami powinniście powiedzieć komuś DZIĘKUJĘ i zwlekacie z tym ? Może jutro być za późno i będziecie tego żałować !!!

Wprowadźcie te dwa słowa do swojego słownika - one są bardzo pożyteczne. 

Ja nad tym pracuję i realizuję to od wielu lat i nigdy tego nie żałowałam. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz