Translate

CZY WARTO PODRÓŻOWAĆ ?

Wstałam wcześnie rano by sprawdzić czy wszystko jest zapakowane. Po dobrym śniadaniu wyruszyliśmy z domu. Zostawiłam za sobą wszystko to co było związane z latem , bo prognoza pogody mówi o spadku temperatury i nawet deszczach i po powrocie na około mojego domu będzie już jesień.

 Nie szkodzi !!! 

Uwielbiam podróże o każdej porze roku i przy każdej pogodzie. 
Zapakowana walizka to dla mnie adrenalina !







Jestem pozytywnie nastawiona na każdy wyjazd z wyspy na choćby tydzień by jak zawsze, po pewnym czasie, zobaczyć ją stęskniona ponownie. Bo kocham Korfu o każdej porze roku i przy każdej pogodzie. Te widoki zawsze cieszą moje serce!




Wszyscy jednak potrzebujemy zmiany środowiska od czasu do czasu. Trzeba życie podzielić na pewne "rozdziały". Trzeba też czasami podsumować okres, który mija. To dobrze nam robi, by iść ciągle do przodu ucząc się na popełnianych błędach i doceniając to co się zrobiło dobrze i przyniosło oczekiwane efekty.

 Życia nie powinniśmy po prostu mijać, bo każdy od tak spędzony dzień - to stracony dzień.

Dlatego warto jest podróżować - choćby po to. Czasami nie ma znaczenia gdzie i na ile - trzeba po prostu wyjechać by popatrzeć się na stałe miejsce zamieszkania z pewnej perspektywy. W inny sposób nie możemy tego wyraźnie zobaczyć .

Nie mówię już o tym, że każdy wyjazd to przeważnie  okres odpoczynku od codzienności. Dodatkowo, że jest to okazja do poznania nowych miejsc, spotkania nowych ludzi - poznania ich życia czy mentalności. To, jak często się mówi - najlepsza szkoła życia. Ale to jest inna kwestia tej sprawy.




Ważne jest też to by wyjechać ze stałego miejsca zamieszkania z ukochanymi ludźmi z którymi tam na co dzień żyjemy. Bardzo często to "odnawia" nasze związki małżeńskie i wszelkiego rodzaju związki. 
Poza tym gdy jesteśmy wolni od codziennych obowiązków i gonitwy do pracy, do szkoły itp. możemy lepiej się między sobą poznać i pokazać swoje dobre strony. Często na to po prostu nie ma czasu w codziennym naszym życiu, niestety.

Ja mówię o tym, że nie można przyklejać się do jednego miejsca i być tam NA ZAWSZE. Według mnie to po pierwsze nudne, po drugie nie pomaga w rozwoju człowieka.
Zawsze doceniamy coś jak nam tego brakuje. Nie koniecznie trzeba to stracić - wystarczy poczuć tego brak na pewien okres. Z tego powodu wielokrotnie mówię znajomym o potrzebie podróżowania.




Rozmawiałam też na ten temat z uczestnikami prowadzonych przeze mnie po Korfu wycieczek objazdowych. Każdy przyjeżdża by odpocząć, by naładować swoje baterie i mile spędzić czas.  Nikt nie wyjeżdża by stracić dni ze swojego życia. To było cudowne w mojej pracy, że zawsze miałam do czynienia z ludźmi, którzy byli pozytywnie nastawieni do wspólnego,  miłego spędzenia dnia. Przynajmniej większość...

Miałam to szczęście, że pracując w tym zawodzie dzieliłam się z ludźmi najpiękniejszymi okresami ich życia . 

Nie ma dużo takich zawodów ! 

Dodatkowo starałam się, bym i ja do tego  w pewien sposób się przyczyniła. Największą zapłatą po całodniowej wycieczce były zadowolone twarze uczestników i miłe słowa na zakończenie. 

Jeszcze milsze są życzenia na Boże Narodzenie, które dostaję od  Polaków, z którymi byłam na wycieczce czasami nawet przed wieloma laty. Z niektórymi wręcz się zaprzyjaźniliśmy i utrzymujemy od wielu lat kontakt.
Zawsze miałam nadzieje, że po całym dniu spędzonym razem na wycieczce mogłam każdemu z uczestników coś ciekawego przekazać by wyjechał z Korfu z miłymi wspomnieniami z wakacji na tej wyspie i by, kto wie, po kilku latach wrócił tu ponownie. 

 Bo warto jest podróżować i ponownie pojawić się na Korfu.

Teraz jednak patrzę na nasze walizki i sprawdzam czy wszystko zabrałam .

Lubię takie chwile!!! 

Wiem , że przeżyję coś nowego, zobaczę coś nowego i ....ponownie będę tęsknić za moim domkiem i za Korfu - to też ma swój urok.

I w drogę, a raczej wiatr w skrzydła!!! Po wielu latach podróżowania po Europie samochodem czy autobusem obecnie lubię wygodę i wybieram podróże samolotem.



Oglądanie ziemi z okien samolotu też czasami jest bardzo ciekawe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz