Translate

SZPROTKI DUSZONE Z CZOSNKIEM

Korfiacy to wyspiarze , więc podstawą tutejszego wyżywienia jest wszystko to co pływa w morzu - ryby i owoce morza.

W okresie upałów letnich staramy się jest lekkostrawne posiłki by lepiej znieść te wysokie temperatury. 
Jednym z ulubionych takich dań dla mnie są szprotki duszone z czosnkiem. 




Danie jest proste i szybkie do przygotowania . Poza tym jest niskokaloryczne, bo nic nie smażymy tylko dusimy !

Potrzebne są nam :

- szprotki  ( jak to jest możliwe trochę większe);

- 2-3 ząbków czosnku drobno posiekanych;

- garść pietruszki drobno posiekanej;

- origano świeże drobno posiekane 9 z braku świeżego może być suszone);

- sól i pieprz ;

- 1/2 filiżanki do herbaty wody;

- 1/2 filiżanki oliwy z oliwek;

- sok z cytryny lub ocet winny do smaku.

Możecie to danie zrobić ze wszelkiego rodzaju małych ryb , które są Wam dostępne.

Ja , na szczęście , mieszkając w górach na  Korfu mam możliwość zakupienia świeżych ryb z samochodu - lodówki, który przyjeżdżą pod mój dom 2 razy w tygodniu i sprzedaje świeżutkie ryby z codziennego połowu. I tak mieszkając na wyspie w górach , z dala od morza , mam łatwy dostęp do ryb , które są w naszym jadłospisie tygodnia przynajmniej 2 razy w tygodniu. Tak sprzedawane są świeże ryby w wielu wioskach na wyspie.

Wracając do naszego przepisu.

Zakupione rybki oczyszczamy z głowy i jelit i płuczemy. Następnie układamy je na patelni ogonkami do środka w kształcie słońca. 


Posypujemy wszystko czosnkiem, pietruszka, solą , pieprzem  i oregano i polewamy wodą. Zamykamy przykrywką i dusimy na ogniu do chwili gdy rybki zrobią się białe. Wtedy oblewamy wszystko oliwa z oliwek , ruszamy patelnią , zostawiamy na 2-3 minut to wszystko przykryte pokrywką, gasząc ogień i polewając to sokiem z cytryny lub octem winnym do wyboru.

Nasze danie jest gotowe !!!

Podajemy to z fajna zieloną sałatką ze wszystkich posiadanych warzyw . 

Ja do tego , oczywiście , mam też moje czerwone, wytrawne wino. Państwo mogą oczywiście to jeść pijąc jakiś napój bezalkoholowy lub jak to często robi się w Grecji popijając greckie ouzo. Ouzo do tego bardzo pasuje.

Jest o świetny , smaczny posiłek nawet dla wszystkich Pań , które są na ścisłej diecie odchudzającej.

Smacznego !!! 

1 komentarz: