Translate

IMIENINY ANNY W GRECJI SĄ 9 GRUDNIA !!!




Zdecydowanie mam szczęście - dwa razy do roku obchodzę imieniny. Raz - polskie w lipcu ( na odległość), drugi raz - greckie 9 grudnia.

Te różnice kalendarzowe greckiego - ortodoksyjnego i polskiego - katolickiego kalendarza czasami się opłacają !

Po pierwsze to moje imieniny, a po drugie różnica w dniach obchodzenia Świąt Wielkanocnych. Raz na cztery lata Wielkanoc jest w tym samym terminie , później mamy jeden tydzień różnicy, później 2 tygodnie, w trzeci rok 3 tygodnie i następnie znów razem.
 Ale na temat Wielkanocy napiszę w odpowiednim czasie.

Teraz mam moje święto i to od rana !!!

I jak co roku mężuś położył mi koło głowy raniutko piękną różę z naszego ogrodu bym w jej towarzystwie się obudziła - jak takiego człowieka nie kochać ??!!!!
Po naszym codziennym śniadaniu zabrałam się do robienia polskich słonych paluszków - dom musi pachnieć polską w tym dniu! Nie może ich w moje imieniny zabraknąć. To taki mój polski akcent na stole tego dnia !



 Na obiad też polskie danie - kotlet schabowy z ziemniaczkami i kolorową sałatką - nawet z suszonymi borówkami ( te już mogę dostać w tutejszych supermarketach ).

Później jazda w nieznane na kawę - jak zawsze mąż mi szykuje niespodziankę i wybiera miłe, romantyczne miejsce na kawkę z pięknym widokiem, bo wie, że to lubię.



Po południu w domu będzie dużo gości, rodzinki, znajomych i sąsiadów. Będą ciasteczka, winko, likier różnego rodzaju i wieczorem, ci którzy zostaną na dłużej zjedzą polski bigos z grzybami. Czyli greckie imieniny, ale jak widzicie z wieloma akcentami polskimi. 

Grecki akcent na który z przyjemnością czekam to gitara i śpiewy - tego nigdy na korfiańskich spotkaniach z jakiejkolwiek okazji nie brakuję !!!


Po imieninach Mikołaja, czyli greckiego Nikosa, imieninach Anny  grudnia rozpoczyna się na Korfu szał świątecznych przygotowań i zakupów.

 Po pierwsze mamy święto Świętego Spirydona , patrona wyspy - 12 grudnia i przeddzień tego święta tradycje z loukoumades na temat których jest osobny artykuł tutaj:
 https://korfumojaprzystan.blogspot.com/2017/12/loukoumades-korfianska-tradycja-w.html

 Od tego dnia właściwie oficjalnie na wyspie rozpoczynają się święta i tą świąteczną atmosferę widać na każdej ulicy, w każdym domu,  w każdej kawiarence.

 Lubię te świąteczne ozdoby, dodają ciepła tym dniom.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz