Translate

WIECZORY Z OPERĄ NA KORFU

Korfu to od lat kolebka muzyki.

W istniejącym na wyspie teatrze SAN GIACOMO wystawiane były opery, których premiera odbywała się w znanej operze La Scala w Milano. To jak kolejna opera była przyjmowana przez tutejszą publiczność wielokrotnie miała dużą rolę w późniejszych sukcesach każdej z nich.

Od tamtych, dawnych lat tradycja muzyczna na Korfu jest kontynuowana. 
Poza licznymi koncertami tutejszych chórów i orkiestr z muzyką różnego rodzaju, opera i klasyczna muzyka ma tutaj szczególne poparcie.

W okresie lata wielokrotnie odbywają się wieczorami koncerty muzyki klasycznej w tutejszej katedrze katolickiej DUOMO czy na zewnątrz pod gwiazdami, bo pogoda na to pozwala. Fragmenty z tych koncertów możecie znaleźć w serii albumów na mojej stronie w Facebook-u.






W okresie zimy na terenie naszego korfiańskiego teatru bardzo często wystawiane są opery z udziałem tutejszych solistów, muzyków, chórów, orkiestr z licznymi gośćmi z muzycznego świata, nie tylko z Grecji. 






Fragment z takiego koncertu możecie posłuchać tutaj


Tak jak to często podkreślam Korfu jest wyspą na której nie można sie nudzić w ciągu całego roku. Zawsze się tutaj coś dzieje, każdy znajdzie coś co go zainteresuje.

Ja mam duże szczęście , że jako malarka mam też męża z muzycznymi zainteresowaniami.  Stanowimy na wyspie typowy przykład artystycznej pary, której życie na wyspie związane jest nie tylko z naturą, gajami oliwnymi i winnicą ale i ze  sztuką - ja z malarstwem, a małżonek ze śpiewem w tutejszych 2 chórach jako tenor.

W stolicy w korfiańskim teatrze przed kilkoma laty mieliśmy okazję słuchać niezapomnianego koncertu muzycznego zorganizowanego przy współpracy orkiestry symfonicznej działającej przy Akademii Jońskiej na Korfu z chórem miasta " San Giacomo ". Dzieki tej wspaniałej współpracy mieliśmy okazję usłyszeć operę "CAVALLIERA RUSTICANA"  napisaną przez Pietro Mascagni w postaci koncertu muzycznego z udziałem wielu znanych na wyspie i w całej Grecji solistów.

W poprzednim roku mieliśmy przyjemność posłuchać kolejnej operetki greckiego kompozytora Theofrastou Sakielaridi , tym razem w wykonaniu korfiańskiego chóru SAN GIACOMO i licznych solistów z tego chóru. Wieczór należał też do niezapomnianych







Tak jak zawsze w takie wieczory teatr korfiański wypełniony jest po brzegi miłośnikami muzyki  i to różnego wieku . Bardzo miłe było to, że większość publiczności to młodzież korfiańska co świadczy o tym, że tradycje muzyczne tej wyspy nie giną i są kontynuowane przez młodszą generację .

Duży wkład w tym kierunku ma bardzo dobrze działający wydział muzyczny tutejszego Jońskiego uniwersytetu, pierwszego uniwersytetu greckiego, który do dnia dzisiejszego działa na Korfu. Dzieki temu , że działa tutaj uniwersytet  wyspa przez cały rok pełna jest  młodzieży .

Okres przedświąteczny na Korfu łączy się z wieloma koncertami muzycznymi , które oczywiście będę śledzić . Na ten temat macie osobny artykuł tutaj


Ja z mojej strony staram się umieszczać na mojej stronie w Facebook-u wszelkie aktualne ogłoszenia na temat takich koncertów. Tak wszyscy z Was, którzy znajdujecie się w tym czasie na wyspie możecie w tych koncertach uczestniczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz